امروز : سه شنبه, 04 مهر 1396

اطلاعیه نوبت دهی اینترنتی و سرشماری اتباع غیر مجاز

b_200_150_16777215_00_images_93_news_6_43_2014_9_5_10_21.png.jpg

اطلاعیه شماره ( 1 )  طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی (شروع گام دوم طرح سرشماری غیرمجازین )
قابل توجه اتباع افغانستانی دارندگان مدارک غیر معتبر ساکن در جمهوری اسلامی ایران
 
در ادامه طرح سرشماری اتباع  افغانستانی غیرمجاز ساکن در کشور ؛ نظر به اینکه مقرر است اتباع افغانستانی« دارای مدرک اقامت منقضی شده » که در ایران سکونت دارند  نیز مورد سرشماری قرار گیرند.بدینوسیله به آگاهی می رساند طرح مذکور از تاریخ 1396/05/17 برابر برنامه زمانبندی به شرح ذیل به مورد اجرا گذارده خواهد شد:
اتباع افغانستانی مشمول طرح  فرصت دارند تا از تاریخ 1396/05/17 الی 1396/06/06با ورود به سامانه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس اینترنتی (sarshomari.moi.ir) و پس از وارد نمودن  اولیه اطلاعات خواسته شده  در قسمت مربوط به نوبت دهی ، نسبت به اخذ نوبت جهت شرکت در طرح یادشده به صورت اینترنتی اقدام کنند .
 
الف)مشمولین طرح
1-دارندگان مدارک آمایش غیر معتبر  1 الی 9
2-دارندگان گذرنامه با روادید و یا پروانه اقامت منقضی شده (از تاریخ 1380/01/01 تا تاریخ1395/01/22)
تبصره1:دارندگان برگ تردد بین شهری ، انتقالی ، المثنی کارت آمایش که دارای سوابق آمایشی 1 الی 9 می باشند مشمول طرح
می باشند.
تبصره 2 : دارندگان گذرنامه سفید و فاقد روادید و دارندگان کارتهای آبی و سفید قبل از آمایش یک (سال 1380) مشمول طرح سرشماری نمی باشند .
تبصره 3: تصویر نمونه های مدارک باطله و غیر معتبر مذکور در سامانه طرح جهت آشنایی با آنها قابل رویت می باشند .
3-دارندگان برگ تردد منقضی اعتبار از تاریخ 1380/01/01 تا کنون
4-جاماندگان از مرحله اول طرح سرشماری
 
ب)چگونگی مراجعه و ثبت نام
1- نوبت دهی به صورت  اینترنتی انجام می شود.
2-« فقط سرپرست خانوار » با مراجعه به یکی از کافی نت های معتبر ، دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) و یا از منزل خود
می تواند جهت اخذ نوبت اینترنتی اقدام نماید .
3-لازم است مشمولین طرح سرشماری با مراجعه به سامانه اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس اینترنتی (sarshomari.moi.ir) نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ نوبت اقدام نموده و کد رهگیری مربوط را که از طریق سامانه در اختیار فرد قرار می گیرد در زمان مراجعه به دفتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) مورد نظر ارائه نمایند.
4-سرپرست مشمولین طرح سرشماری لازم است نسبت به اسکن عکس پرسنلی سرپرست ، مدرک غیر معتبر آمایش یا برگ تردد یا گذرنامه خود و سپس بارگذاری فایل آن در سامانه نوبت دهی اقدام نمایند.
5- پس از اخذ نوبت به صورت اینترنتی ، لازم است در زمان مقرر تمامی  اعضای خانوار مشمول طرح سرشماری به دفتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) تعیین شده مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند ثبت کامل مشخصات در طرح سرشماری  اقدام نمایند.
 
ج)مدارک مورد نیاز در زمان مراجعه به دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) :
1-دارندگان مدرک آمایش 1 تا 9 ( یا برگ تردد معتبر) :
ارایه اصل مدرک آمایش – گواهی تولد فرزندان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل) – اصل عقد نامه و یا طلاقنامه
2- دارندگان گذرنامه:
ارایه اصل گذرنامه –گواهی تولد فرزنداان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل)- اصل عقدنامه و یا طلاقنامه
تذکر: تاریخ عقد می بایست قبل از تاریخ 95/12/28 باشد.
3-دارندگان برگ تردد:
ارایه اصل برگ تردد - گواهی تولد فرزندان(گواهی پزشک یا ماما ، گواهی بیمارستان ، استشهادیه محلی در صورت تولد فرزند در منزل) – اصل عقد نامه و یا طلاقنامه
4- جاماندگان گام اول طرح
« مدارک مورد نیاز در زمان اخذ نوبت از دفاتر کفالت (خدمات اتباع خارجی) اعلام می شود »
 
د)زمانبندی  مراجعه و نوبت گیری در سامانه اینترنتی :

1-دارندگان مدرک غیر معتبر آمایش 1 تا 9:از تاریخ 96/05/17  لغایت 96/05/23
2-دارندگان گذرنامه با روادید و یا پروانه اقامت منقضی شده:از تاریخ 96/05/24 لغایت 96/05/30
3-دارندگان برگ تردد: از تاریخ 96/05/31 لغایت 96/06/06
4-جاماندگان گام اول طرح (نیازی به اخذ نوبت اینترنتی ندارند و به صورت حضوری به دفاتر کفالت ـخدمات اتباع خارجی سکونت خود مراجعه نمایند)
 
نکته مهم :

1-مجدداً تأکید می گردد در زمان مراجعه به کافی نت ها برای اخذ نوبت « فقط سرپرست خانوار » حضور پیدا کند .
2-ارائه هرگونه اطلاعات غلط و یا مدارک جعلی و یا  اطلاعات اشخاص دیگر ، موجب حذف کامل نوبت گیرنده از سامانه طرح خواهد شد .
3-اتباعی که احتمالاً بدلیل ارتکاب برخی جرایم دارای سابقه زندانی منجر به حکم طرد از کشور می باشند ، اجازه شرکت در طرح را ندارند.
4-هرگونه اصلاح مشخصات و تغییر عائله خانوار پس از اخذ نوبت اینترنتی امکان پذیر نمی باشد .
5-هزینه  قابل پرداخت  برای اخذ نوبت اینترنتی در کافی نت ها  و اخذ کد رهگیری نوبت گیری (به همراه اسکن عکس و مدارک) برای هر خانوار طی توافق انجام شده با  اتحادیه صنف فناوران رایانه مبلغ 60000 ریال برای « هر خانوار » تعیین شده است .
6-راهنمای تکمیل فرم نوبت دهی و آشنایی با نمونه مدارک در سامانه طرح پیش بینی گردیده و قابل مشاهده می باشد .

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید


آخرین اخبار

آمار بازدیدکنندگان

امروز200
دیروز623
این هفته823
این ماه14832
مجموع572499

مرورگر: Unknown - Unknown سه شنبه, 04 مهر 1396